Shaykh Ahmed an-Nadjmi over at-Tableegh

De laatste waarschuwing van Shaykh Ahmed bin Yahyaa an-Nadjmi (rahimahu Allaah) tegen Djamaa’at at-Tableegh

Een vragensteller uit Jordanië zegt; Ik ging vroeger mee met Djamaa’at at-Tableegh, en ik lasterde de geleerden van de Sunnaah. Vervolgens leidde Allaah mij naar de methodologie (manhaadj) van de Waarheid. Toen raakte ik in strijd met deze Djamaa’ah en dit bereikte soms zelfs de politie. Adviseer mij aub, en hoe moet ik berouw tonen voor mijn laster van de geleerden van de Sunnaah?

Shaykh: “Toon berouw voor hetgeen je hebt gedaan, door de geleerden van de Sunnaah te verdedigen. En door te zeggen tegen de mensen van Tableegh wat de waarheid is om te zeggen over hen. En zij zijn een Soefie, Deobande groepering. En de oprichter ervan zat bij de graven, en zocht zegeningen van de doden in de graven. (Hij is) Muhammad Iliyaas. Het belangrijkste is dat, de zaak betreffende dit (Djamaa’at Tableegh) duidelijk is. En deze Djamaa’ah is een gemeenschap die ver verwijderd is van het goed en de Waarheid. Ook al wensen zij aanbidding te verrichten. Maar, hoeveel van de mensen van de sektes (hizbiyaat) wensen aanbidding te verrichten.. Terwijl hij niet op de Waarheid is. En deze sektes en groeperingen die zich verspreid hebben, met als oorsprong Soefisme. Er vind bij hen Shirk al-Akbar (Grote Shirk die uit de Islaam doet treden) plaats, en zij gaan voort op deze weg en denken dat het de Waarheid is. En we zoeken toevlucht bij Allaah. Ja.”

Voor meer info over Djamaa’at Tableegh zie: http://www.sincerehearts.nl/ ; onder het kopje ‘Minhadj’


0 reacties: